10 kata-kata semangat

Kepada mereka yang ingin bangkit di tahun 2021

Ini 10 kata-kata semangat untuk anda.๐Ÿ’ช๐Ÿ”ฅ๐Ÿ’ช

  1. BERSIAP UNTUK HARI ESOK
    Buat kejutan pada diri sendiri, lakukan yang terbaik . Seakan esok Kita boleh buat sale 5 Angka .
  2. BERSENANG- SENANG DALAM PEKERJAAN
    Buat sesuatu dengan IKHLAS . Lupakan perkara yang Negatif, jauhi orang sekeliling yang berfikiran Negatif.
  3. FOKUS PADA TUJUAN
    Apa tujuanku Hari ini ?
    Apa tujuan hidupku?
    Jangan biar Masa anda berlalu tanpa tujuan . Gunakan sebaik yang mungkin .
  4. RASAI SETIAP SAAT SANGAT BERMAKNA
    Yakin pada diri sendiri yang hari ini penuh BERMAKNA dan ingin lakukan sesuatu kebaikan pada diri dan orang sekeliling .
  5. JANGAN KATAKAN MUNGKIN / BOLEH KE
    Elakkan berkata “mungkin ke aku boleh melakukannya” / “boleh KE buat macam tu? Macam tak boleh je” .
    Katakan Saya mesti lakukannya , Saya pasti boleh . Kena Ada kata Motivasi Dalam hati .
  6. BERUBAHLAH HINGGA MENJADI SEMPURNA
    Lakukan sesuatu Sehingga habis habisan jangan separuh jalan .
  7. BERHENTI BERFIKIR SEMUA JADI SUSAH
    Hidup ini sederhana Dan mudah . Gagal sekali Dan kamu Cuba lagi . Jadi kamu akan tidak ulang lagi perkara yang menggagalkan tadi .
  8. HARGAILAH DIRI SENDIRI
    Hargailah Usaha yang telah kamu lakukan , jangan mudah Rasa kecewa , Dan Rasa
    “DOWN”
  9. JANGAN MENUNGGU PELUANG
    Peluang yang di depan Mata tidak Akan berulang-ulang . Rebut Peluang yang Ada , yakini Kita boleh melakukannya.
  10. JANGAN MENUNGGU MASA
    Orang yang BERJAYA selalu memiliki keinginan untuk terus bergerak . Mereka tidak akan menunggu hingga waktunya sampai .

Semoga bermanfaat untuk anda. Jom bangkit!
๐Ÿ”ฅ๐Ÿ’ช๐Ÿ”ฅ

PECAHKAN TEMBOK ITU!โ€ฆ

PECAHKAN TEMBOK ITU!โ€ฆ

Malu nak mulakan posting di FB?

Sebab apa? Takut orang kata kita poyo?Takut orang kata kita gila glamour? Takut orang kata kita syok sendiri? ๐Ÿฅด
Kenapa perlu kita takut dengan sindiran orang sekeliling..kita susah tak ramai yang kisah..

Perbetulkan niat..kita berniaga kerana Allah, berniaga ikut sunnah rasulullah, berniaga naikkan martabat orang Islam & berniaga untuk bantu ekonomi keluarga..
Sebenarnya musuh kita adalah DIRI KITA SENDIRI.

Biar apa orang nak kata. Sedikit pun tidak merugikan kita. Yang RUGI adalah diri kita sendiri. Di bayangi dengan ‘cakap2 orang’. ALLAH kan ADA.โค๏ธโค๏ธ

AVOCADO FACE & BODY SOAP FOREVER LIVING

AVOCADO FACE & BODY SOAP FOREVER LIVING

Tiap kali mandi, harus pakai sabun aloe avocado forever living..

Yang penting kulit memang best dan lepas je guna pon dah boleh rasa kulit bersih dan lembut sebab SABUN AVOCADO BODY & FACE ni memang baik untuk:

๐Ÿ˜ Mengecut dan menghilangkan jerawat
๐Ÿ˜ Menanggalkan daki degil
๐Ÿ˜ Menghilangkan bintik-bintik hitam
๐Ÿ˜ Menghilangkan jeragat
๐Ÿ˜ Memudarkan parut
๐Ÿ˜ Mencerahkan kulit
๐Ÿ˜ Mengawal kulit berminyak
๐Ÿ˜ Merawat tumit kaki merekah
๐Ÿ˜ Jadikan tona kulit sekata

AloeAvocadoSoap

“M A T I S E B E L U M U S I A”

“M A T I S E B E L U M U S I A”

Baru-baru ni seorang lelaki berumur 35 tahun telah rebah dan meninggal dunia secara tiba2 semasa sedang membeli belah di pusat beli belah.

lepas dibedah siasat, punca kematiannya adalah disebabkan serangan jantung dan saluran darah banyak tersumbat dan sempit.

KESAN KOLESTROL PADA SALURAN DARAH

Untuk info akak-akak dan abg-abgโ€ฆpunca utama terjadinya darah tinggi, jantung dan stroke adalah berpunca dari kolestrol yang tinggi.

Kandungan kolestrol yang tinggi dalam badan kita adalah disebabkan dari cara pemakanan harian kita dah tak sihat yang menyebabkan kolestrol terkumpul sedikit demi sedikit pada dinding saluran darah.

Keadaan ni membuatkan saluran darah menjadi sempit dan akhirnya tersumbat. Kesan dari pada saluran darah sempit boleh menyebabkan kita mendapat penyakit darah tinggi, jantung da stroke.

MencegahLebihBaik

HappyNewYear2021

Happy New Year to our Forever family around the world!
May 2021 new year wish brings you:
12 months of ๐ก๐š๐ฉ๐ฉ๐ข๐ง๐ž๐ฌ๐ฌ,
52 weeks of ๐Ÿ๐ฎ๐ง ๐š๐ง๐ ๐ฅ๐š๐ฎ๐ ๐ก๐ญ๐ž๐ซ,
365 days of ๐ฌ๐ฎ๐œ๐œ๐ž๐ฌ๐ฌ,
8,760 hours of ๐ ๐จ๐จ๐ ๐ก๐ž๐š๐ฅ๐ญ๐ก,
525,600 minutes of ๐›๐ฅ๐ž๐ฌ๐ฌ๐ข๐ง๐ ๐ฌ,
& 31,536,000 seconds of ๐ฃ๐จ๐ฒ!

Selamat Tahun Baru kepada Keluarga Forever di seluruh dunia!
Semoga Tahun 2021 ini memberikan anda:
12 bulan ๐ค๐ž๐›๐š๐ก๐š๐ ๐ข๐š๐š๐ง,
52 minggu ๐ค๐ž๐ฌ๐ž๐ซ๐จ๐ง๐จ๐ค๐š๐ง ๐๐š๐ง ๐ค๐ž๐œ๐ž๐ซ๐ข๐š๐š๐ง,
365 hari ๐ค๐ž๐ฃ๐š๐ฒ๐š๐š๐ง,
8,760 jam ๐ค๐ž๐ฌ๐ž๐ฃ๐š๐ก๐ญ๐ž๐ซ๐š๐š๐ง,
525,600 minit ๐ค๐ž๐›๐ž๐ซ๐ค๐š๐ญ๐š๐ง,
& 31,536,000 saat ๐ค๐ž๐ ๐ž๐ฆ๐›๐ข๐ซ๐š๐š๐ง!

็ฅๆˆ‘ไปฌๆฅ่‡ชไธ–็•Œๅ„ๅœฐ็š„Foreverๅฎถไบบๆ–ฐๅนดๅฟซไน๏ผ
ๆ„ฟ2021ๆ–ฐไธ€ๅนด็š„็ฅ็ฆ่ƒฝๅธฆ็ป™ๆ‚จ๏ผš
12ไธชๆœˆ็š„ๅนธ็ฆ๏ผŒ
52ไธชๆ˜ŸๆœŸ็š„ๆฌขไนๅ’Œ็ฌ‘ๅฃฐ๏ผŒ
365ๅคฉ็š„ๆˆๅŠŸ๏ผŒ
8,760ๅฐๆ—ถ็š„ๅฅๅบท
525,600ๅˆ†้’Ÿ็š„็ฅ็ฆ
ๅ’Œ31,536,000็ง’็š„ๆฌขไน๏ผ

HappyNewYear2021

Hilangkan Rekahan

Nama je deodorant, tapi bukan untuk tepek kat tiak semata tau.. Ada kegunaan lain..

Dah la best deodorant forever ni.. wangi bau dia.. Boleh pulak sapu kat tumit kaki yang merekah-merekah tu ha..

Berkesan tau uols.. Kalau ada masalah tumit kaki merekah boleh la try sapu deodorant forever ni.. Sangat best..

TIPS PILIH DEODORANT

TIPS PILIH DEODORANT
๐Ÿ™… Bawah lengan hitam
๐Ÿ™… Baju Bawah lengan kuning
๐Ÿ™… Masalah bau badan

๐Ÿ˜“ Macam2 jenama deodorant dah cuba.. tapiโ€ฆ tak setle2 lagi masalah bawah lengan ni..
Naik tebal muke bila orang tutup hidung as soon as melintas depan kita.. ๐Ÿ˜ข Suami pulakโ€ฆ selalu tanye.. awak mandi tak gosok ke bawah lengan tu?? ๐Ÿ˜ณYa Allah.. tuhan je la yang tahu betapa malunya diri iniโ€ฆ Sampai bila nak biarkan orang tutup hidung bila lalu depan kita??๐Ÿ˜ขsampai bila nak dengar perlian sang suami??๐Ÿ˜ข Kenapa bawah lengan jadi makin gelap?

๐Ÿ‘Š Guna deodorant yang ada GARAM ALUMINIUM
๐Ÿ‘Š Pakai baju ketat di bahagian lengan
๐Ÿ‘Š Cukur ketiak dengan cara yang salah

๐ŸŒ€Tahu tak kebanyakkan deodorant kat Malaysia ni ada GARAM ALUMINIUM. Garam ni akan tutup liang peluh bawah lengan & toksin tak boleh kluar!!! SOโ€ฆ mana toksin tu pegiโ“

Toksin tu akan meresap ke dada dan boleh menyebabkan kita kene KANSER PAYUDARA.โŒ Soalannya sekarang!! sudah berapa lama GARAM ALUMINIUM ada bawah ketiak kita?๐Ÿ™€ Jadiโ€ฆ mari kita tukar deodorant kita.. Deodorant ๐Ÿ”นTANPA GARAM ALUMINIUM๐Ÿ”น

๐ŸŒตALOE EVER-SHIELD๐ŸŒต
โœ… with CRUELTY FREE certificate.
โœ… Berat: 92.1gram
โœ… Saiz 3/4 dari remote astro
โœ… Tahan 6 bulan kalau guna sorang2.. Fungsi utama
โœ… Mencerahkan bawah lengan
โœ… Menghilangkan bau badan
โœ… Pakaian tidak kuning

Fungsi tambahan,
โœ… Rawat tumit pecah
โœ… menghalau serangga dalam almari pakaian
โœ… menyerap bau busuk dalam almari kasut

Tak sabar nak tukar deodorant๐Ÿ˜๐Ÿ˜

FOREVER ALOE VERA GELLY

โ€ข FOREVER ALOE VERA GELLY โ€ข
.
Hanya SATU produk, tapi ada banyak KELEBIHANNYA๐Ÿ‘‡๐Ÿผ
.
Dari syarikat penanam dan pengilang
aloe vera terbesar dunia.

Telah berada di pasaran dunia sejak 1978.
Trusted brand di Amerika. Tetapi ramai yang
masih belum tahu kelebihannya.
.
Apa kelebihan produk ini?
.
Fungsi amnya adalah moisturizer badan
dan rambut, dibuat asli dari Aloe vera.

Apa yang menarik mengenai aloe gel
ni sangat selamat walaupun termakan.

  1. Membuatkan mata anda lebih
    tenang (relax). Jika anda yang
    jenis tidur lambat, sukar tidur,
    produk ini terbaik untuk anda.
    Caranya, letakkan aloe vera gelly
    di cotton pad dan letakkan di mata.
    Hasilnya? kulit di sekitar mata
    jadi lembab dan lembut!

Paling baik jika anda letakkn gel aloe vera
di dalam peti sejuk terlebih dahulu.
.

  1. Sebagai perawat rambut
    Masalah rambut kusam, kasar, bercabang
    ataupun kering dapat dihilangkan dengan produk ini.

Caranya, letak secukupnya di rambut
kemudian usap cepat di rambut.
.

  1. Kulit terbakar
    Aplikasikan di tempat kulit terbakar, gel aloe vera
    ini juga boleh menghindarkan anda dari gigitan
    atau sengatan serangga. Dapat melegakan kulit
    sensitif dan sunburn.
    .
  2. Pelembap di seluruh tubuh badan
    Sapukan gel aloe vera di bahagian tubuh/wajah
    yang kering secukupnya, gel aloe vera ini
    boleh tangani bahagian kulit anda
    yang kering. Sapu pada permukaan kulit
    yang kering sebagai pelembap.
    Juga dapat menghilangkan jeragat.
    .
  3. Gunakan selepas mencukur jambang
    Kulit pasti jadi sensitif apabila dicukur setiap hari,
    jika gel ini disapukan boleh mengembalikan kelembapan kulit dan mengurangi keradangan atau kemerahan,
    boleh digunakan untuk lelaki dan perempuan.
    .
  4. Kuku
    Jika kamu usap-usap di kuku dan kulit, gel aloe
    vera ini memberi kelembapan dan mengurangi
    kerapuhan kuku. Sangat berguna buat anda yang
    punya kuku tangan dan kaki yang rapuh dan tidak
    berkilat.
    .
  5. Mekap tahan lama
    Mungkin anda tidak percaya, untuk mekap
    tahan lebih lama, sapu gel aloe vera pada wajah
    sebelum menggunakan foundation atau campurkan
    gel aloe vera bersama foundation untuk dijadikan
    makeup base.

AloeVeraGellyForever

Bahaya Paraben?


Paraben boleh memasuki tubuh badan melalui krim kecantikan, produk mekap, ubat-ubatan, makanan dan minuman. Ada kajian melaporkan paraben boleh mengaktifkan hormon estrogen dan sekaligus menyebabkan kanser payudara. Ini kerana terdapat paraben yang ditemui dalam sel kanser payudara. namun kajian tersebut menggunakan dos paraben yang tinggi dan sehingga kini tiada lagi maklumat sahih tentang kaitan paraben dan kanser.

Kuantiti paraben yang rendah dalam suatu produk tidak akan membahayakan pada sesiapapun. Apa yang perlu anda faham ialah jumlah dos paraben itu sendiri dalam sesuatu produk, jika tinggi kandungannya boleh mendatangkan risiko pada kesihatan.

3jenis paraben iaitu methylparaben, propylparaben dan butylparaben sebagai bahan pengawet produk tahan lama dan tidak akan membahayakan pengguna.
Jangan risau dos paraben yang rendah dalam produk kosmetik dan kecantikan (25%-1%) tidak akan beri risiko pada pengguna. Dos paraben yang tinggi atau terlalu kerap digunakan boleh beri reaksi pada kulit seperti. Apa yang perlu dijelaskan disini ialah masih ada sesetengah individu mengalami reaksi alergik kulit terhadap paraben walaupun dos paraben yang rendah.

MASALAH KOLESTROL

๐ŸšจRasa BMI mcm dah normal
Tapi bila buat ujian darah
Masalah kolestrol LDL pulaโ€ฆ
๐Ÿ’ฅยป
Sekarang ni ramai yg menghadapi masalah berkaitan salur darah ni kanโ€ฆ
Pemakanan kita
Waktu makan kita
Semua mcm dah xkenaโ€ฆ
๐Ÿ’ฅยป
Ada juga yg makan makanan yg berkhasiatโ€ฆ sayur hijauโ€ฆ daging merahโ€ฆ ikan segarโ€ฆ tapi masih xcukup giziโ€ฆ
Mengapa? Pernah terpikir?
๐Ÿ’ฅยป
Sebenarnya bila usus kita terlalu byk menanggung bebanโ€ฆ fungsi asal usus dah berkurangโ€ฆ JADIโ€ฆ penting xuntuk kita bersihkan usus termasuklah salur darah kita yg sgt rajin membekalkan oksigen dan nutrient?
๐Ÿ’ฅยป
Yesss betulโ€ฆ sangat penting kan.. SIHAT tu sangat memberi kesan pada EMOSI, URUSAN KERJA & IBADAH kita pada NYA
๐Ÿ’ฅยป
THENโ€ฆ. Guanne nak dapatkan usus dan salur darah yang sihat?
๐Ÿ’ฅยป
Whatapps *

Cholesterol

LDL

Detox