MEd / MPhil Student – Graduated
Year | Name | Title | Type | Roles of Supervision | |
2002 | Mariam bt. Mohd Nor | Penilaian Koswer Panduan Solat | Taugh Course | Co-Supervisor | |
Mohamad Fu’ad bin Abu Bakar | Pembangunan Prototaip Perisian Subtopik Menganalisis Penambahan Dan Penolakan Warna Sains Tingkatan Empat Sekolah Menengah Bestari Melalui Penggunaan IPBK Sebagai Alat Kognitif : Suatu Kajian Kes | Taugh Course | Co-Supervisor | ||
David Ang Tze Kiong | Managing Educational Information Through Web Database A Case Study. | Full Reserach | Co-Supervisor | ||
Nor Saleha Abdul Ghani | Keberkesanan Pembelajaran Topik Sumber Tenaga Bagi Mata Pelajaran Fizik Tingkatan 4 Menerusi Perisian Multimedia Interaktif : Satu Kajian Kes | Taugh Course | Co-Supervisor | ||
2004 | Ibrahim Ahmad | Pembangunan Sistem Pembelajaran Berasaskan Pendekatan Pembelajaran Berasaskan Masalah Bagi Tajuk Sistem Komputer dan Aplikasinya | Mix-Mode | Co-Supervisor | |
2005 | Rosliah Kiting | Tinjauan Mengenai Tabiat Membaca Di Kalangan Pelajar Sekolah Menengah Di Salah Sebuah Daerah Luar Bandar Di Negeri Sabah | Taught Course | Main Supervisor | |
Julita @ Norjietta bt. Taisin @ Abdullah | Sikap Guru Matematik dan Sains Terhadap Penggunaan Pakej Perisian Kursus Dalam Pengajaran dan Pembelajaran Di Beberapa Buah Sekolah Menengah Di Sekitar Daerah Tamparuli Sabah: Satu Tinjauan | Taught Course | Main Supervisor | ||
Johan @ Eddy Luaran | Kajian Kemahiran dan Aras Keyakinan Guru Terhadap Aplikasi Teknologi Maklumat dalam Pengajaran dan Pembelajaran Beberapa Buah Sekolah Menengah di Daerah Kudat. | Taught Course | Main Supervisor | ||
Pancratius b. Primus
|
Kajian Penggunaan Komputer Riba Dan LCD Di Kalangan Guru-guru sekolah Menengah Luar Bandar Di Salah Sebuah Daerah Di Negeri Sabah | Taught Course | Main Supervisor | ||
2006 | Mathew b. Dusun | Kajian Perbezaan Pengalaman dan Sikap Terhadap Komputer Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Di Antara Guru-guru Pengguna Komputer Mahir Dengan Guru-guru Pengguna Komputer Biasa | Taught Course | Main Supervisor | |
Juliyana bt. Baharudin | Pembangunan dan Penilaian Sistem Pembelajaran Berasaskan Masalah Menerusi Web Bagi Tajuk Grafik Digital dalam Pendidikan | Taught Course | Main Supervisor | ||
2007 | Norashikin bt. Sahadan | Pembangunan dan Penilaian Sistem Pembelajaran Berasaskan Situasi Menerusi Web bagi Tajuk Topologi Rangkaian Dalam Pendidikan | Taught Course | Main Supervisor | |
Rafidah bt. Sinone | Pembelajaran Kolaboratif Dengan Sokongan Aplikasi Multimedia dan Kesannya Terhadap Kemahiran Generik Pelajar | Mix-Mode | Main Supervisor | ||
Kamaruddin Yusoff | Aplikasi Multimedia Interaktif Berasaskan Pembelajaran Koperatif dan Pembelajaran Berasaskan Projek dan Kesannya Terhadap Pemikiran Kritikal dan Kreativiti Pelajar | Mix-Mode | Main Supervisor | ||
2008 | Mohd Hafiz Faizal Mohamad Kamil | Ciri-ciri rekabentuk laman web pendidikan berdasarkan keperluan pelajar | Taught Course | Main Supervisor | |
Syamsul Nor Azlan Mohamad | Animated Pedagogical Agents as a Tutor, Assistant and Therapy | Taught Course | Main Supervisor | ||
Lee Chee Hong | Pembangunan dan Penilaian Aplikasi Multimedia Interaktif Pembelajaran Berasaskan Projek Bagi Perisian Adobe Photoshop CS2 | Taught Course | Main Supervisor | ||
Lim Siew Huang | Students’ perception on the electronic teaching presentation | Taught Course | Main Supervisor | ||
Wong Hee Choo | A Study on The Learner Readiness Towards mobile Learning and The Effectiveness of Mobile Learning Application in Motivating Learning and Enhances Understanding | Taught Course | Main Supervisor | ||
2009 | Charlene Ann Malanjum | Taught Course | Main Supervisor | ||
Hafiza Saad | Penggunaan ICT Sebagai Alat Melukis Corak Geometri Dalam Bidang Membuat Corak dan Rekaan | Taught Course | Main Supervisor | ||
Marina Bte Abd. Ghanie | Blended Learning Approach in Animation Teaching & Learning Through Web Based System for Adult Learner | Taught Course | Main Supervisor | ||
Faza Farhana bt. Mohd Azmi | Blog As Reflection Tool; a Case Study Of The Students’ Level Of Reflection | Taught Course | Main Supervisor | ||
Hamizah bt. Laile | Preservice Teachers’ Acceptance on The Use of Web 2.0 in Informal Learning and Its Relation With Learning Style | Taught Course | Main Supervisor | ||
Jamal Nasser Said Al Shidhani | The Effect Of TPACK On The Awareness and Belief of Preservices Teachers Towards Integrating Technology in Teaching | Taught Course | Main Supervisor | ||
Nurul Hidayah bt. Ariff | Kajian Penggunaan Web 2.0 Dari Aspek Perkongsian Maklumat Di Fakulti Pendidikan, UTM | Taught Course | Main Supervisor | ||
2010 | Nur Ain bt. Johari | Pembangunan dan Penilaian Keberkesanan Persekitaran Pembelajaran Sosial Menerusi Web Bagi Menggalakkan Pembelajaran Aktif | Taught Course | Main Supervisor | |
Mohd Tahir Ismail | Kajian Tahap Penerimaan dan Penggunaan Teknologi Web 2.0 dalam P&P di Sekolah Menengah | Taught Course | Main Supervisor | ||
2012 | Soh Pea Ling | Students’ Readiness and Perceptions Towards Mobile Learning and Their Acceptance in Adopting Mobile Learning Platform as Learning Tool and Communication Tool | Taught Course | Main Supervisor | |
Izzatul Akilin bt. Abdullah | Pembelajaran Berkonsepkan Teori Perkembangan Kreativiti Wallas dalam Persekitaran web 2.0 dan Kesannya Terhadap Pemupukan Daya Kreativiti Pelajar | Taught Course | Main Supervisor | ||
2013 | Khairunisa Bt Mohamad Fakri | Pembelajaran Berkonsepkan Teori Konstruktivisme Lima Fasa Needham Dalam Persekitaran Web 2.0 Dan Kesannya Dalam Mata Pelajaran Sejarah | Taught Course | Main Supervisor | |
Abdul Murad Abd Hamid | Pembangunan Dan Penilaian Komik Penceritaan Digital Berasaskan Teori Konstruktivisme Bagi Pembelajaran Bahasa Melayu Pelajar Pendidikan Khas | Taught Course | Main Supervisor | ||
Norzie bt Khamis | Collaborative Problem Based Learning Within Social Learning Environment To Enhance Students’ Argumentative Knowledge Construction Process In Learning English Literature | Taught Course | Main Supervisor | ||
2014 | Mohd Fuad Mohamed Yusof | Kesan Persekitaran Pembelajaran Berasaskan Pembangunan Pengetahuan Menerusi Teknologi Web 2.0 Bagi Kelas Kemahiran Perpustakaan | Full Research | Main Supervisor | |
Roslina bt. Zainol | Kesan Penggunaan Komik Penceritaan Digital Berasaskan Pendekatan Tematik dalam Persekitaran Pembelajaran Sosial-Masteri Terhadap Pembelajaran Hukum D-M | Taught Course | Main Supervisor | ||
Masni bt Othman | Kesan Pembelajaran Kolaboratif Dalam Persekitaran Web 2.0 Terhadap Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Pelajar Dalam Pembelajaran Sains | Taught Course | Main Supervisor | ||
2015 | Diana Mohd Yusof | Inculcating Higher Order Thinking Skills Among Malaysian Students Through Blending of Social Networking Sites in a Collaborative Learning Environment To Enhance Students’ Mathematics Experience | Taught Course | Main Supervisor | |
2016 | Fatimah Salleh | Kesan penggunaan pembelajaran berasaskan masalah dengan sokongan teknologi web 2.0 dalam meningkatkan tahap kemahiran berfikir pada aras tinggi pelajar dalam mata pelajaran Sains. | Taught Course | Main Supervisor | |
Haliza bt. Rosdan | The Use Of Online Game In Widening and Retaining Vocabulary in Cooperative Learning Environment | Taught Course | Main Supervisor | ||
2018 | Munawwar Adi Putra b. Muchtar | Kesan Aplikasi Permainan Pendidikan Mudah Alih bagi Meningkatkan Pembelajaran Kolaboratif dalam Matematik Prasekolah | Taught Course | Main Supervisor | |
Abdul Hadi b. Md Zin | Kesan Mengintegrasikan Bahan Digital MBMMBI dengan Sokongan Pendekatan Pembelajaran Koperatif dalam Meningkatkan Kemahiran Mendengar dan Kemahiran Bertutur Bahasa Inggeris | Taught Course | Main Supervisor |
MEd / MPhil Student – On-Going
Year | Name | Title | Type | Roles of Supervision | |
2017 | Siti Syazwani Binti Sharir | Serious Games Based Learning That Enhances Students’ Scientific Problem Solving Competency and Learning Engagement in STEM Education | Full Research | Main Supervisor | |
Nur Afrina Heng Binti Abdullah | Kesan Penggunaan Aplikasi Multimedia Berasaskan Pendekatan Koperatif Terhadap Kemahiran Permainan Bola Tampar | Taught Course | Main Supervisor |