PhD Student – Graduated
Year | Name | Title | Roles of Supervision | |
2009 | Tan Choon Keong | i-Creative System to Determine & Improve Student’s Creativity Skills | Co-Supervisor | |
2010 | Suleiman Bin. Mohammed Al-Amri | Omani Basic Education IT Teachers’ Towards A proposed E-training Model and Change Their Attitude | Co-Supervisor | |
2012 | Abd Malek bin Samsuri | Pembangunan Dan Penilaian Perisian Multimedia Sejarah Berasaskan Pendekatan Penceritaan Digital Dan Kesannya Terhadap Pelajar. | Main-Supervisor | |
Ahmad Muhaimin bin Mohamad | Pembelajaran Koperatif Menerusi Web Bagi Meningkatkan Kemahiran Komunikasi dan Kerjasama Berkumpulan | Main-Supervisor | ||
2013 | Mohammad Ali Kianian | Promoting Inquiry-Based Critical Thinking Among Pre-Service Teachers Using Web 2.0 e-Learning Model | Main-Supervisor | |
2014 | NorHasyimah bt. Hamzah | Pembelajaran Kolaboratif dalam Persekitaran Pembelajaran Sosial Berasaskan Web dan Kesannya Terhadap Aras Pemikiran Pelajar | Main-Supervisor | |
Megat Aman Zahiri b. Megat Zakaria | Penyeliaan Latihan Mengajar Menggunakan Konsep Pembelajaran Kolaboratif dan Kesannya kepada Kemahiran Generik Pelajar | Co-Supervisor | ||
2015 | Norah Md. Noor | Pembangunan dan Penilaian Keberkesanan Sistem Pembelajaran Pintar Berasaskan Web Untuk Pelajar Pra Siswazah Menerusi Pendekatan Logik Kabur Bagi Pembelajaran Pengaturcaraan Komputer | Main-Supervisor | |
Suhaizal Hashim | Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah Berasaskan Penggunaan e-Portfolio dan Kesannya Terhadap Pembentukan Pengetahuan yang Bermakna | Main-Supervisor | ||
Siti Mastura bt. Baharudin | Interaksi Dalam Pembelajaran Berasaskan Masalah Secara Kolaboratif Menerusi Web dan kesannya Terhadap Pemikiran Kritis Pelajar | Main-Supervisor | ||
2017 | Tan May Ling | Knowledge Construction Model in Social-Collaborative Learning Environment (SCLE) Integrated with Scaffolding Strategy to Enhanced Students’ Knowledge Construction Level | Main-Supervisor | |
Suhaimi b. Zakaria @ Othman | Kesan Teknologi Pengajaran Rotasi MRSP120 Pelbagai Mod dalam Persekitaran Pembelajaran Bermakna bagi Memperkukuh Kemahiran Berfikir Aras Tinggi | Main-Supervisor | ||
Aminudin b. Ehsan | Kesan Modul Pembelajaran Haji Berasaskan Pendekatan Teori Kecerdasan Pelbagai Terhadap Tahap Penguasan Pelajar | Co-Supervisor | ||
Suraiya bt. Hj. Muhammad | Model of Authentic Chemistry Problem-Solving Competency to Improve Students’ Performance in Solving the Open-Ended Problems In Chemistry | Main-Supervisor | ||
2018 | Ngau Chai Hong | Pembangunan dan Penilaian Keberkesanan Templat Sistem Pengajaran Aktif Menerusi Web bagi Program Pendidikan Perguruan | Main-Supervisor | |
Adjah Naqkiah bt. Mazlan | Pembangunan Kemahiran Psikomotor dalam Persekitaran Pembelajaran Menerusi Web dengan Sokongan Teknologi Penganalisaan Video dan Simulasi | Main-Supervisor | ||
Mad Noor b. Madjapuni | Kesan Permainan Digital dalam Persekitaran Pembelajaran Konstruktivisme-Sosial dan Kesannya Terhadap Tahap Pemikiran Aras Tinggi Pelajar | Main-Supervisor | ||
Nurul Syazwani bt Ismail | Kesan Aplikasi Mobil Kamus Istilah Sains Melalui Pembelajaran Berasaskan Masalah Terhadap Pemikiran Kritikal Pelajar | Main-Supervisor |
PhD Student – On-Going
Year | Name | Title | Roles of Supervision | |
2010 | Mariah bt. Lambak | Pembangunan dan Penilaian Model Reka Bentuk Kerangka Kerja Pengajaran ‘TPACK’ Dalam Pengintegrasian TMK Di Kalangan Pelajar Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan Di Institut Pendidikan Guru | Main Supervisor | |
2012 | Kho Pui Wun | Induce Higher Order Thinking Skills in Chemistry Topic Salt via Scenario-Epistemic Game and Argumentative Knowledge Construction in Socio-Collaborative Learning Environment | Main Supervisor | |
2013 | Siti Salbiah bt. Omar | Kesan Pembelajaran Berasaskan Kooperatif-Inkuiri Terhadap Tahap Kreativiti Saintifik dan Penyelesaian Masalah Pelajar dalam Matapelajaran Kimia | Main Supervisor | |
2014 | Siti Nur Khadijah Aishah bt Ibrahim | Argumentative Knowledge Construction in Social Collaborative Learning Environment towards Students’ Higher Order Thinking Skills. | Main Supervisor | |
Ang Swee Wen | Effects of the Flipped Classroom Model on Students’ ICT Skills in Malaysia Education Setting | Co-Supervisor | ||
Noor Azaref b. Naim | Kesan Penggunaan Multimedia Dalam Persekitaran Konstruktivis-Masteri Berbantukan Agen Pedagogi Beranimasi Terhadap Pembelajaran Makhraj | Main Supervisor | ||
Nurfazliah bt Muhammad | Penggunaan Pembelajaran Berasakan Permainan bagi Meningkatkan Kreativiti Pelajar Dalam Penyelesaian Masalah Matematik | Main Supervisor | ||
Anas (Mohammad Kamal) H. Al. Hanandeh | Serious Games with Blended Learning Approach for Enhancing Motivation in Reading English Language | Co-Supervisor | ||
Irwan Shah b. Mohd Ghanny | Model Pembelajaran Berasaskan Video Menggunakan Kaedah Konflik Kognitif untuk Mengatasi Salah Tanggapan Pelajar dalam Matapelajaran Fizik | Main Supervisor | ||
2015 | Azizah bt Yusof | Gamification for Collaborative Authentic Learning in Massive Open Online Course | Co-Supervisor | |
Fatimah Sarah bt Yaacob | Framework of Student’s Interaction to Enhance Student’s Critical Thinking in Mobile Learning Environment Through Task-Based Learning Approach | Co Supervisor | ||
2017 | Wan Nur Tasnim bt Wan Hussin | Interaction-Perfomance Predictive Model in Social Collaborative Learning Environment to Enhance Studnets Crtitical Thinking Skills. | Main Supervisor | |
Lim Wan Koon | Penguasaan Kemahiran Bahasa Melayu Penulisan dalam Persekitaran Pembelajaran Autentik Menerusi Sokongan Teknologi Bilik Darjah | Co Supervisor | ||
2018 | Hemanathan a/l Harikrishnan | The Effect of Mathematical Digital Game Based Learning Courseware Towards Slow Learners’ Achievement and Engagement | Co Supervisor |