PhD Students

PhD Student – Graduated

Year Name Title Roles of Supervision
2009 Tan Choon Keong i-Creative System to Determine & Improve Student’s Creativity Skills Co-Supervisor
2010 Suleiman Bin. Mohammed Al-Amri Omani Basic Education IT Teachers’ Towards A proposed E-training Model and Change Their Attitude Co-Supervisor
2012 Abd Malek bin Samsuri Pembangunan Dan Penilaian Perisian Multimedia Sejarah Berasaskan Pendekatan Penceritaan Digital Dan Kesannya Terhadap Pelajar. Main-Supervisor
Ahmad Muhaimin bin Mohamad Pembelajaran Koperatif Menerusi Web Bagi Meningkatkan Kemahiran Komunikasi dan Kerjasama Berkumpulan Main-Supervisor
2013 Mohammad Ali Kianian Promoting Inquiry-Based Critical Thinking Among Pre-Service Teachers Using Web 2.0 e-Learning Model Main-Supervisor
2014 NorHasyimah bt. Hamzah Pembelajaran Kolaboratif dalam Persekitaran Pembelajaran Sosial Berasaskan Web dan Kesannya Terhadap Aras Pemikiran Pelajar Main-Supervisor
Megat Aman Zahiri b. Megat Zakaria Penyeliaan Latihan Mengajar Menggunakan Konsep Pembelajaran Kolaboratif dan Kesannya kepada Kemahiran Generik Pelajar Co-Supervisor
2015 Norah Md. Noor Pembangunan dan Penilaian Keberkesanan Sistem Pembelajaran Pintar Berasaskan Web Untuk Pelajar Pra Siswazah Menerusi Pendekatan Logik Kabur Bagi Pembelajaran Pengaturcaraan Komputer Main-Supervisor
Suhaizal Hashim Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah Berasaskan Penggunaan e-Portfolio dan Kesannya Terhadap Pembentukan Pengetahuan yang Bermakna Main-Supervisor
Siti Mastura bt. Baharudin Interaksi Dalam Pembelajaran Berasaskan Masalah Secara Kolaboratif Menerusi Web dan kesannya Terhadap Pemikiran Kritis Pelajar Main-Supervisor
2017 Tan May Ling Knowledge Construction Model in Social-Collaborative Learning Environment (SCLE) Integrated with Scaffolding Strategy to Enhanced Students’ Knowledge Construction Level Main-Supervisor
Suhaimi b. Zakaria @ Othman Kesan Teknologi Pengajaran Rotasi MRSP120 Pelbagai Mod dalam Persekitaran Pembelajaran Bermakna bagi Memperkukuh Kemahiran Berfikir Aras Tinggi Main-Supervisor
Aminudin b. Ehsan Kesan Modul Pembelajaran Haji Berasaskan Pendekatan Teori Kecerdasan Pelbagai Terhadap Tahap Penguasan Pelajar Co-Supervisor
Suraiya bt. Hj. Muhammad Model of Authentic Chemistry Problem-Solving Competency to Improve Students’ Performance in Solving the Open-Ended Problems In Chemistry Main-Supervisor
2018 Ngau Chai Hong Pembangunan dan Penilaian Keberkesanan Templat Sistem Pengajaran Aktif Menerusi Web bagi Program Pendidikan Perguruan Main-Supervisor
Adjah Naqkiah bt. Mazlan Pembangunan Kemahiran Psikomotor dalam Persekitaran Pembelajaran Menerusi Web dengan Sokongan Teknologi Penganalisaan Video dan Simulasi Main-Supervisor
Mad Noor b. Madjapuni Kesan Permainan Digital dalam Persekitaran Pembelajaran Konstruktivisme-Sosial dan Kesannya Terhadap Tahap Pemikiran Aras Tinggi Pelajar Main-Supervisor
Nurul Syazwani bt Ismail Kesan Aplikasi Mobil Kamus Istilah Sains Melalui Pembelajaran Berasaskan Masalah Terhadap Pemikiran Kritikal Pelajar Main-Supervisor

 

 PhD Student – On-Going

Year Name Title Roles of Supervision
2010 Mariah bt. Lambak Pembangunan dan Penilaian Model Reka Bentuk Kerangka Kerja Pengajaran ‘TPACK’ Dalam Pengintegrasian TMK Di Kalangan Pelajar Program Ijazah Sarjana Muda Perguruan Di Institut Pendidikan Guru Main Supervisor
2012 Kho Pui Wun Induce Higher Order Thinking Skills in Chemistry Topic Salt via Scenario-Epistemic Game and Argumentative Knowledge Construction in Socio-Collaborative Learning Environment Main Supervisor
2013 Siti Salbiah bt. Omar Kesan Pembelajaran Berasaskan Kooperatif-Inkuiri Terhadap Tahap Kreativiti Saintifik dan Penyelesaian Masalah Pelajar dalam Matapelajaran Kimia Main Supervisor
2014 Siti Nur Khadijah Aishah bt Ibrahim Argumentative Knowledge Construction in Social Collaborative Learning Environment towards Students’ Higher Order Thinking Skills. Main Supervisor
Ang Swee Wen Effects of the Flipped Classroom Model on Students’ ICT Skills in Malaysia Education Setting Co-Supervisor
Noor Azaref b. Naim Kesan Penggunaan Multimedia Dalam Persekitaran Konstruktivis-Masteri Berbantukan Agen Pedagogi Beranimasi Terhadap Pembelajaran Makhraj Main Supervisor
Nurfazliah bt Muhammad Penggunaan Pembelajaran Berasakan Permainan bagi Meningkatkan Kreativiti Pelajar Dalam Penyelesaian Masalah Matematik Main Supervisor
Anas (Mohammad Kamal) H. Al. Hanandeh Serious Games with Blended Learning Approach for Enhancing Motivation in Reading English Language Co-Supervisor
Irwan Shah b. Mohd Ghanny Model Pembelajaran Berasaskan Video Menggunakan Kaedah Konflik Kognitif untuk Mengatasi Salah Tanggapan Pelajar dalam Matapelajaran Fizik Main Supervisor
2015 Azizah bt Yusof Gamification for Collaborative Authentic Learning in Massive Open Online Course Co-Supervisor
Fatimah Sarah bt Yaacob Framework of Student’s Interaction to Enhance Student’s Critical Thinking in Mobile Learning Environment Through Task-Based Learning Approach Co Supervisor
2017 Wan Nur Tasnim bt Wan Hussin Interaction-Perfomance Predictive Model in Social Collaborative Learning Environment to Enhance Studnets Crtitical Thinking Skills. Main Supervisor
Lim Wan Koon Penguasaan Kemahiran Bahasa Melayu Penulisan dalam Persekitaran Pembelajaran Autentik Menerusi Sokongan Teknologi Bilik Darjah Co Supervisor
2018 Hemanathan a/l Harikrishnan The Effect of Mathematical Digital Game Based Learning Courseware Towards Slow Learners’ Achievement and Engagement Co Supervisor